zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miejska w Czechowicach-Dziedzicach

Rada Miejska w Czechowicach-Dziedzicach Transmisje z obrad Rady

Sesja Rady w dniu wtorek, 18 marca 2025

Czas publikacji: 108 dni 4 godziny temu
Długość nagrania: 02:28:04
Liczba odtworzeń: 387
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie posiedzenia Rady Miejskiej w Czechowicach-Dziedzicach - 18 marca 2025

Punkt 1: Otwarcie i stwierdzenie prawomocności sesji

Sesję otworzył Przewodniczący Rady, stwierdzając jej prawomocność na podstawie listy obecności.

Punkt 2: Przedstawienie porządku obrad

Porządek obrad został przedstawiony i nie wniesiono do niego uwag.

Punkt 3: Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Protokół z sesji z dnia 28 stycznia oraz 11 lutego 2025 roku został przyjęty jednogłośnie.

Punkt 4: Wnioski z analizy zagrożeń związanych ze zmianami klimatu

Prezentację rozpoczął dr Janusz Krupanek z Instytutu Ekologii Terenów Uprzemysłowionych, który omówił Miejski Plan Adaptacji do Zmian Klimatu. Podkreślił znaczenie dokumentu dla przygotowania miasta na zagrożenia związane z klimatem, w tym gospodarowanie wodami opadowymi i zielenią miejską.

Punkt 5: Wystąpienie zaproszonych gości

Zaproszeni goście przedstawili wyniki swoich analiz dotyczących zmian klimatu, m.in. Jakub Słotwiński omówił zmiany hydrologiczne i klimatyczne w Czechowicach-Dziedzicach oraz ich wpływ na mieszkańców.

Punkt 6: Rozpatrzenie projektów uchwał

W ramach tego punktu rozpatrzono kilka projektów uchwał, które zostały jednogłośnie przyjęte:

  • Utworzenie Centrum Usług Społecznych poprzez przekształcenie Ośrodka Pomocy Społecznej.
  • Nadanie statutu Centrum Usług Społecznych.
  • Utworzenie Centrum Ekologii i Zieleni.
  • Nadanie statutu Centrum Ekologii i Zieleni.
  • Zmiana statutu Administracji Zasobów Komunalnych.
  • Zmiana wieloletniej prognozy finansowej Gminy.
  • Zmiany w budżecie Gminy na rok 2025.
  • Zmiana uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
  • Udzielenie pomocy finansowej dla Powiatu Bielskiego na utworzenie pracowni rezonansu magnetycznego.
  • Udzielenie pomocy finansowej dla Powiatu Bielskiego na remont drogi powiatowej.
  • Wyrażenie zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego dotyczącego transportu zbiorowego.
  • Przyjęcie stanowiska w sprawie budowy hali logistyczno-magazynowo-produkcyjnej w Międzyrzeczu Dolnym.

Punkt 7: Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli

Poinformowano, że wynagrodzenia nauczycieli są powyżej średniej wymaganej, co oznacza brak konieczności wypłaty dodatków wyrównawczych.

Punkt 8: Informacja Burmistrza o pracy w okresie międzysesyjnym

Burmistrz przedstawił informacje o przeprowadzonych kontrolach infrastruktury drogowej oraz o inwestycjach mających na celu poprawę bezpieczeństwa powodziowego w gminie.

Punkt 9: Sprawy bieżące

Przewodniczący poinformował o planowanej sesji na 29 kwietnia 2025 roku.

Punkt 10: Zamknięcie sesji

Sesja została zamknięta przez Przewodniczącego.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje

431 dni 2 godziny temu 1274
472 dni 3 godziny temu 1223
619 dni 5 godzin temu 1118
675 dni 4 godziny temu 1191
723 dni 9 godzin temu 1019
766 dni 4 godziny temu 1136
829 dni 5 godzin temu 1191
857 dni 3 godziny temu 1131